شایسته عسگریان در
0

برای هر رنگ پوستی، چه رنگ لباسی مناسب است؟

برای هر رنگ پوستی، چه رنگ لباسی مناسب است؟

همانطور که می‌دانید، رنگ پوست‌های بی‌شماری در دنیا وجود دارد و حتی اگر ما رنگ پوست‌ها را به چهار دسته کلی سیاه، سفید، زرد و سرخ تقسیم کنیم، باز هم ترکیب‌های زیادی از این رنگ‌ها وجود دارد که قابل شمارش نیستند. ازطرفی یکی دیگر از دسته‌بندی‌های کلی رنگ پوست، دسته‎بندی سرد، گرم و خنثی است که معمولا انتخاب رنگ لباس مناسب برای افراد به همین دسته‌بندی مرتبط است.

تشخیص نوع رنگ پوست

برای تشخیص نوع رنگ پوستتان باید صورتتان کاملا تمیز بوده و شرایط نور و محیط نیز کاملا طبیعی. پوست افراد در مقابل نور خورشید، دارو، بیماری و… واکنش نشان داده و ممکن است که تغییر رنگ بدهد؛ بنابراین باید مطمئن شوید که پوستتان کاملا تمیز و سالم باشد. صورتتان را بشویید و اجازه دهید که حدود ۱۵ الی ۳۰ دقیقه زمان بگذرد تا قرمزی حاصل از آب داغ، مواد شوینده و لایه‌بردارها برطرف شود. از طرفی مواد آرایشی باید کاملا از صورتتان پاک شود، نوری که به صورتتان می‌تابد، طبیعی باشد و زیر نور آفتاب، تغییر رنگ نداده باشد.

سپس کاغذی ساده، سفید و تمیز را درکنار صورتتان بگیرید. اگر احساس کردید که رنگ پوست صورتتان درمقابل کاغد سفید، ته‌مایه زرد، سبز یا قهوه‌ای کمرنگ داشت، رنگ پوست شما گرم است. اگر رنگ پوستتان درکنار کاغذ، صورتی، رزی یا آبی به‌نظر رسید، شما پوستی سرد دارید و اگر پوستتان خاکستری به‌نظر رسید، پوستتان خنثی است. اگر مشکلاتی پوستی ازقبیل آکنه دارید یا برنزه کرده‌اید، از دوستتان بخواهید که رنگ کاغذ را با رنگ پوست پشت گوشتان مقایسه کرده و نتیجه را به شما اطلاع دهد.

روش دیگر تشخیص نوع پوست، این است که به پشت دستتان نگاه کنید. اگر رگ‌های دستتان، سبز بود، رنگ پوستتان گرم است؛ اگر آبی یا بنفش بود، پوستتان سرد است و اگر تشخیص رنگ رگ‌ها سخت بود، پوستتان خنثی است.

ازطرفی پوستی که زیر نور خورشید قرار می‌گیرد، اگر برنزه شود، معمولا گرم است و اگر به‌جای برنزه شدن، بسوزد، سرد است.

رنگ‌های مناسب برای پوست‌های گرم

عسلی، زیتونی، مرجانی و کرم.

افراد مشهوری مثل جسیکا آلبا، بیانسه و کیم کارداشیان، رنگ پوستشان گرم است. بهترین رنگ برای چنین افرادی، رنگ‌های طبیعت است؛ مثل قرمز، هلویی، مرجانی، نارنجی، طلایی، زرد و زرد کهربایی است. هرچه توناژهای گرمتری از این رنگ‌ها را انتخاب کنید، بیشتر با پوستتان همخوانی دارد، مثل زیتونی، سبز خزه‌ای، ارغوانی روشن و قرمز-بنفش. رنگ‌های خنثی مانند خاکستری مایل به قهوه‌ای، کاپوچینویی، کرم و خاکستری قارچی نیز رنگ‌های مناسبی هستند. شما باید از رنگ‌های سردی مثل آبی یخی یا آبی سیر و یاقوتی دوری کنید، زیرا رنگ چهره‌تان را سرد و خاکستری نشان می‌دهند.

رنگ‌های مناسب برای پوست‌های سرد

آبی، ارغوانی روشن، قرمز گلی و خاکستری.

افرادی مثل کیت بلانشت، نیکول کیدمن و لوپیتا نینگو رنگ پوست سردی دارند. بهترین رنگ لباس و آرایش برای این نوع افراد، سردترین رنگ‌های طیف رنگی هستند که یادآور عمق اقیانوس‌ها یا سرمای زمستان می‌باشند. آبی روشن، سبز زمردی و بنفش پررنگ بهترین رنگ‌ها هستند؛ همچنین توناژهای سرد رنگ‌هایی مثل بنفش کمرنگ، آبی یخی یا صورتی. از میان رنگ‌های گرم هم می‌توانید از رنگ‌های قرمز سیر (یاقوتی)، قرمز گلی روشن یا زرد مایل به سفید استفاده کنید. ازمیان رنگ‌های خنثی نیز خاکستری سرد، سفید یخچالی و آبی نفتی گزینه‌های مناسبی هستند. شما باید از رنگ‌های نارنجی، قرمز گوجه‌ای و زرد پررنگ دوری کنید.

 

رنگ‌های مناسب برای پوست‌های خنثی

آبی میانه، سبز یشمی، قرمز و سفید

از میان افراد مشهوری که رنگ پوست خنثی دارند، می‌توان به آنجلینا جولی، جولین مور و جولیا رابرتز اشاره کرد. این افراد تقریبا می‌توانند از هر رنگ لباس و آرایشی استفاده کنند، اما معمولا بهترین رنگ برای آن‌ها توناژهای ملایم و تیره‌تر رنگ‌هاست تا توناژهای روشن‌تر. بهتر است از رنگ‌هایی مثل صورتی کثیف، سبز یشمی، زرد بلالی یا آبی مردابی استفاده کنید. ازمیان رنگ‌های خنثی، سفید مایل به زرد، قهوه‌ای (رنگ دانه قهوه)، خاکستری‌های میانه و مشکی بهترین انتخاب‌ها هستند. رنگ‌های اشباع مانند آبی الکتریکی یا قرمز مگنتی ممکن است زیاد به صورتتان نیایند، اما یادتان باشد که قرمز روشن دوست شماست و شما با آن زیبا می‌شوید.

رنگ‌هایی که به هر رنگ پوستی می‌آیند

رنگ‌های زیادی وجود دارند که به هر رنگ پوستی می‌آیند، زیرا توازن سردی و گرمی در آن‌ها به‌چشم می‌آید. سفید خالص تقریبا به هر رنگ پوستی می‌آید. اگر لباس سفیدی دارید که فکر می‌کنید به رنگ پوستتان نمی‌آید، آن را زیر نور طبیعی ببرید و مطمئن شوید که توناژ سرد یا گرم ندارد (ممکن است در زیر نور غیرطبیعی مشخص نباشد). صورتی کمرنگ، پوست هر صورتی را روشن‌تر می‌کند و به پوست، شادابی می‌بخشد. ترکیب آبی و سبز هم انتخاب مناسبی برای تابستان و زمستان است. اگر قصد دارید که لباسی با رنگ تیره بپوشید، صورتی فیلی را انتخاب کنید که مثل رنگی خنثی عمل می‌کند و رنگ پوستتان را زیباتر می‌کند.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :