شایسته عسگریان در
0

با شش آیتم مهم و اصلی پوشش کژوآل آشنا شوید

پوشش کژوآل، یکی از محبوب‌ترین پوشش‌ها میان مردم؛ چه زنان و چه مردان؛ است. این نوع پوشش، درواقع پوششی راحت و تاحدی ساده هستند، اما این بدان معنی نیست که کژوآل به‌دلیل ساده بودن، قواعد خاصی ندارد و این درست نیست که هرچه خواستیم بپوشیم و بگوییم که استایلمان کژوآل است. پوشش کژوآل نیز مانند تمام پوشش‌های دیگر، آیتم‌های خاصی دارد که با پوشیدن آن‌ها چند قدم به پوشش کژوآل نزدیک می‌شوید. باهم تعدادی از مهمترین آیتم‌های کژوآل در استایل زنانه و مردانه را بررسی می‌کنیم.

مطالب مرتبط:

استایل کژوال چیست؟

استایل کژوال به سبک خوشتیپ‌ترین مردان هالیوود

شلوار جین

می‌توان گفت که پوشش کژوآل از زمان جنگ جهانی دوم درمیان مردان رایج شده؛ یعنی درست زمانی که مردان از پوشیدن لباس فرم و نظامی خسته شده بودند. در همان زمان بود که شلوار جین به محبوبیت زیادی در میان مردان دست پیدا کرد. درواقع شلوار جین از دهه میلادی به یکی از مهمترین آیتم‌های پوشش کژوآل تبدیل شد. درحال حاضر نیز برندهای مختلف، انواع شلوار جین را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف ارائه می‌کنند. پوشیدن شلوار جین، دیگر سن‌وسال نمی‌شناسد.

همینطور در اینباره بخوانید:

انواع شلوار جین زنانه و کاربردشان را بشناسید

هر نوع شلوار جین مردانه برای چه اندامی مناسب است؟

تیشرت

امروزه تیشرت را تقریبا با هر آیتمی می‌توان پوشید؛ حتی اگر انتخابتان، تیشرت‌های یقه‌گرد ساده باشد، می‌توانید روی آن کت تک بپوشید و استایلی مابین کژوآل و نیمه‌رسمی داشته باشید که به آن اسمارت‌کژوآل می‌گویند (تفاوت میان پوشش رسمی، نیمه رسمی، کژوآل و اسمارت کژوآل).

فرقی نمی‌کند که جنس تیشرت از چه باشد، نخ، کتان، پشم، لنین و… درهرصورت، تیشرت‌، آیتمی کژوآل است.

کفش‌های کتانی ساده

اسنیکرزها یا کتانی‌های راحتی، در آغاز کفش‌هایی مخصوص ورزش، پیاده‌روی و کارهایی از این قبیل بودند، اما امروزه به‌قدری محبوبیت این نوع کفش‌ها بالا رفته که تولیدکنندگان با حجم بسیار زیاد تقاضای مشتریان روبرو هستند. سال‌هاست که این نوع کفش‌ها دیگر تنها مخصوص استایل اسپرت نیستند و در پوشش کژوآل به‌کار می‌روند. مرد و زن هم ندارد؛ حتی در سال‌های اخیر خانم‌ها همراه با دامن یا پیراهن بلندشان اسنیکرز به پا می‌کنند. اسنیکرز تقریبا هر آیتمی تناسب دارد (به‌خصوص با شلوار جین)؛ البته نوع ساده سفید آن، هم محبوبیت بیشتری دارد و هم کاربردی‌تر است.

 

کت‌های تک سبک

کت‌های تک سبک، از کت بامبر گرفته تا کت جین و کت چرم و…، همگی آیتم‌های مربوط به استایل کژوآل هستند. در گذشته، این نوع کت‌ها مانند شلوارهای جین، تنها مخصوص آقایان بودند، اما درحال حاضر خانم‌ها نیز از آن در استایل خود استفاده می‌کنند؛ مثلا ریحانا بارها و بارها با کت بامبر دیده شده است. مزیت کت بامبر و جین این است که چون در طرح‌ها و با جنس‌های مختلف تهیه می‌شوند، برای بسیاری از فصول ازجمله بهار، پاییز و زمستان مناسب هستند و آیتم‌های زیادی هم برای ست کردن با آن‌ها وجود دارد (مثلا شلوار جین و کفش اسنیکرز).

بلوز بافتنی

بلوز بافتنی که به آن جامپر می‌گویند، یکی از مهمترین آیتم‌های پوشش کژوآل است؛ به‌خصوص در سال‌های اخیر، نوع اورسایز آن بسیار معروف شده است. از این آیتم در استایل لایه‌لایه (اصولا لایه‌لایه لباس پوشیدن در زمستان)، استفاده زیادی می‌شود و همچون تیشرت، طرح‌ها، رنگ‌ها و جنس‌های بسیار متنوعی دارد. این آیتم را به‌راحتی می‌توان با کت جین یا بامبر ست کرد.

کوله‌پشتی

در قدیم از کوله‌پشتی، تنها برای حمل وسایل استفاده می‌شد و آیتم محبوب دانش‌آموزان و دانشجویان محسوب می‌شد، اما امروزه دیگر به کیفی روزمره تبدیل شده که برای بسیاری از افراد، جای کیف‌های رایج مثل کیف دستی، کیف پول، کیف کمری و… را گرفته است. کوله‌پشتی را باید آیتمی کژوآل به‌شمار آورد که بیش از هرچیز با کفش‌هایی مثل اسنیکرز و لوفر همخوانی دارد و مناسب کفش‌های رسمی نیست. درحال حاضر، کوله‌پشتی‌ها طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارند؛ مثلا کوله چرم جزو لاکچری‌ترین‌ها محسوب می‌شود، اما جنس کتان آن کلاسیک‌تر است و هم مقاوم‌تر. اگر کوله‌پشتی خود را درست انتخاب کنید، علاوه بر اینکه استایلی کژوآل و جذاب خواهید داشت، بیشتر از یک کیف معمولی نیز از آن خدمات می‌گیرید و ازطرفی بخاطر ارگونومی این نوع کیف، به شانه‌ها و کمرتان نیز آسیب کمتری وارد خواهد شد.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :