شایسته عسگریان در
0

انواع مدل موی مردانه بر اساس فرم صورت

انواع مدل موی مردانه بر اساس فرم صورت

در مطالب قبلی دراینباره صحبت کردیم که صورت انسان، باتوجه به طول و عرض آن و زوایای صورت و اندازه قسمت‌های مختلف آن، فرم‌های مختلفی دارد و درباره نحوه تشخیص آن نیز حرف زدیم.

چگونه برای هر نوع صورت، شال ببندیم؟

البته این مطلب درباره نحوه بستن شال برای خانم‌هاست، اما فرم صورت و نحوه تشخیص آن برای زنان و مردان تفاوتی ندارد و آقایان و خانم‌ها می‌توانند باتوجه به آموزش‌های این مطلب، فرم صورت خود را تشخیص دهند.

ازطرفی تنها بستن شال نیست که به فرم و نوع صورت و زوایای آن بستگی دارد، بلکه مسائلی مانند مدل مو نیز با این مسئله در ارتباط است. مدل مو برای آقایان، از آنجا که سرشان پوششی ندارد، بسیار مهم است و جلب‌توجه می‌کند؛ بنابراین در این مطلب درباره بهترین مدل موی آقایان باتوجه به فرم صورت برایتان توضیحاتی ارائه داده‌ایم. با ما همراه باشید.

فرم مستطیلی کشیده

مدل موی شما باید به‌گونه ای باشد که طول صورتتان کمی کوتاهتر به‌نظر برسد؛ بنابراین بهتر است که اطراف و بالای موهایتان یکدست باشد و تفاوت زیادی در حجم نداشته باشند. مدل موهای پمپادور، یکطرفه بلند، slicked back (شانه شده به‌سمت عقب)، بهترین گزنه‌ها برای شما هستند.

فرم بیضی

این مدل صورت، متعادل‌ترین نوع صورت‌هاست که نسبت‌های مناسبی دارد؛ بنابراین اگر چنین فرم صورتی دارید، می‌توانید مدل موهای مختلفی داشته باشید؛ حتی اگر سرتان را از ته بتراشید، اما مدل موی کوییف، بهترین مدل مو برای شماست. پمپادور بلند نیز مدل بسیار خوبیست.

فرم مربعی

شما چانه خوش‌فرمی دارید که بهتر است طوری موهایتان را کوتاه کنید که فرمش حفظ شود؛ بنابراین آندرکات یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. اگر فرم صورت مربعی دارید، می‌توانید حجم موهای مختلف را امتحان کنید. مدل موی کوییف، چه مدرن باشد، چه کلاسیک نیز به صورتتان می‌آید. شما می‌توانید مدل موی یکطرفه پرحجم‌تر را نیز امتحان کنید.

فرم قلبی

اگر صورت قلبی شکل دارید، باید بخش بالایی و پایینی صورتتان را با یکدیگر متوازن کنید؛ بنابراین باید حواستان باشد که چانه‌تان زیاد باریک به‌نظر نیاید. مدل موی فرینج (قسمت جلوی مو روی صورت می‌آید) و کوییف، بهترین گزینه‌ها برای شما هستند. یادتان باشد که بهتر است با استفاده از برخی محصولات مو مثل ژل، موهایتان را کم‌حجم نشان دهید تا بخش بالای صورتتان بزرگتر و پهن‌تر به‌نظر نیاید.

فرم الماسی، خشتی یا لوزی

از آنجا که این نوع صورت، زاویه‌دار است، بهتر است که مدل موها نیز لایه‌لایه، بافت‌دار و کمی نامرتب باشد تا تعادل صورتتان حفظ شود. بهترین مدل موها برای این نوع صورت، یکطرفه لایه‌لایه و فرینج لایه‌لایه یا زاویه‌دار است که باعث می‌شود چانه‌تان با پیشانی شما هماهنگ و متوازن شود و فرم صورتتان متعادل شود.

فرم دایره

اگر صورتتان دایره‌ای است، موهایتان را باید به‌گونه‌ای کوتاه کنید که به صورتتان زاویه بدهد، زیرا چنین صورتی، همانطور که از نامش مشخص است، گرد بوده و زاویه‌ای ندارد؛ بنابراین بهترین مدل موها برای این نوعذ صورت‌ها، مدل‌هاییست که حجم مو در بالای سر بیشتر و در اطراف سر، کمتر باشد. پمپادور هم مدل موی مناسبی است و یکطرفه هم باعث می‎‌شود که صورتتان زاویه‌دار شده و سنتان بالاتر برود.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :