chadmin در
0

انتخاب دامن مناسب با توجه به فرم بدن

انتخاب دامن مناسب با توجه به فرم بدن

امروزه بسیاری از خانم‌های شیک پوش برای زیبا کردن پوشش خود از دامن استفاده می‌کنند. در واقع می‌توان دامن را جز یکی از پوشاکی دانست که روحیه شاداب یک زن را به راحتی نشان می‌دهد. همانطور که می‌دانید دامن انواع مختلفی دارد. اما کدام دامن مناسب اندام ما است؟ با «چی بپوشم» همراه شوید تا ۱۵ مدل دامن زیبا برای خانم‌های شیک پوش را به شما نشان دهیم.

مدل دامن کلوش

دامن کلوش از نظر الگو اصلی بسیار شبیه به دامن ساده و راسته می‌باشد با این تفاوت که کمی گشادتر می‌باشد و تقریبا جز دامن‌های بسیار آزاد و چین‌دار به شمار می‌رود. برخی افراد گمان می‌کنند که مدل دامن‌های آزادی مثل کلوش ممکن است اندام را چاق نشان دهد اما شما می‌توانید با استفاده از یک کمربند زیبایی خاصی به استایل خود ببخشید.

دامن مناسب فرم بدن

مدل دامن چروک

مدل دامن چروک بلند تقریبا از اواخر دهه ۸۰ در میان خانم‌ها رواج پیدا کرد. این مدل دامن اندام خانم‌ها را بسیار کشیده‌تر و زیبا نشان می‌دهد. اگر شما جز آن دسته از خانم‌هایی هستید که طرفدار سبک بوهمی است داشتن یک دامن چروک را حتما به شما پیشنهاد می‌دهیم. مدل دامن چروک ، یک مدل کاملا آزاد است که برای روزهای گرم تابستانی نیز می‌تواند مناسب باشد.

دامن مناسب فرم بدن

 مدل دامن مینی

یکی از انواع مدل دامن بسیار شیک که امروزه بسیاری از دختر خانم‌ها طرفدار آن هستند، مدل دامن مینی است. همانطور که از نام این دامن پیدا است مدل بسیار کوتاهی دارد. برای این مدل دامن از هر نوع پارچه‌ای می‌توان استفاده کرد اما استفاده از پارچه‌هایی با جنس چرم، رکسین و یا جین ظاهر را بسیار زیبا و شیک جلوه می‌دهد.

دامن مناسب فرم بدن

مدل دامن پلیسه

دامنه پلیسه یکی از انواع مدل‌های دامن است که تقریبا بیشتر پارچه در قسمت کمر جمع می‌شود و پایین دامن آزاد‌تر است. برای تهیه دامن پلیسه معمولا از پارچه‌های ارگانزا و یا ساتن استفاده می‌کنند زیرا این پارچه‌ها لخت است و ریزش قشنگی در تن دارد.

دامن مناسب فرم بدن

مدل دامن ماکسی

هر مدل دامن بلندی را دامن ماکسی می‌گویند. این نوع دامن قد خانم‌ها را بسیار کشیده‌تر و بلند نشان می‌دهد و از انواع پارچه برای طراحی آن استفاده می‌شود. به طور مثال اگر می‌خواهید برای روزهای گرم تابستان یک دامن ماکسی بسیار زیبا داشته باشید می‌توانید از مدل‌های حریر با رنگ‌های شاد استفاده کنید و برعکس برای مراسم‌های خاص از پارچه‌های مجلسی مانند کرپ، گیپور و مدل‌هایی که جذب‌تر باشد می‌توانید استفاده کنید.

دامن مناسب فرم بدن

مدل دامن توردار

اوایل افرادی که رقص باله تمرین می‌کردند یا برای پیراهن کودکان از مدل دامن توردار استفاده می‌کردند. اما امروزه پوشیدن دامن توردار تبدیل به یک سبک شاد و جذاب در میان خانم‌های جوان شده است. ممکن است این مدل دامن برای روزمره قابل استفاده نیست اما برای یک تیپ بسیار شیک دخترانه به خصوص برای مراسم‌های خاص و مهمانی‌ها می‌تواند مناسب باشد.

دامن مناسب فرم بدن

مدل دامن اسکیت

دامن اسکیت جز مدل دامن‌های بسیار کوتاه، شیک و دخترانه می‌باشد. الگو اصلی این مدل دامن دایره شکل است و بسیار کوتاه می‌باشد. برای تهیه این نوع دامن معمولا از پارچه‌ای سبک و لخت استفاده می‌کنند که بر روی تن بسیار زیبا جلوه می‌کند. شما می‌توانید از دامن اسکیت در انواع مهمانی استفاده کنید و زیبا بدرخشید.

مدل دامن پف‌دار

اگر به دنبال خرید یک دامن بسیار زیبا و مجلسی هستید، دامن پف‌دار یک گزینه ایده‌آل برای شما می‌باشد. این مدل دامن کمر شما را بسیار باریک نشان می‌دهد و تمامی اندام پایین تنه شما را می‌پوشاند و استایلی بسیار شیک و زیبا برای شما می‌سازد. برای تهیه دامن پف‌دار از انواع پارچه‌های لخت یا تور استفاده می‌شود.

مدل دامن نیم کلوش

اگر جز آن دسته از خانم‌هایی هستید که ران و باسن نسبتا بزرگی دارید و از پوشیدن دامن‌های بسیار جذب هراس دارید، مدل دامن نیم کلوش یک انتخاب بسیار خوب برای شما است. دامن نیم کلوش کمی چین‌دار و آزاد است اما برای هر فردی با هر اندامی می‌تواند مناسب باشد.

دامن مناسب فرم بدن

مدل دامن لنگی

دامن لنگی یا دو طرفه جز مدل دامن‌های بسیار جذاب و شیک می‌باشد که می‌توان به صورت بلند یا کوتاه آن را تهیه کرد. برای تهیه این مدل دامن اغلب از پارچه‌های حریر استفاده می‌کنند که می‌تواند برای روزهای گرم تابستان بسیار مناسب باشد.

مدل دامن پرنسسی

از دوران ویکتوریا سبکی جدید در پوشش به نام سبک ویکتوریایی پدید آمد که در این سبک اغلب خانم‌های دامن‌هایی بلند و پف دار همراه با شیفون استفاده ‌می‌کردند. جالب است بدانید که امروزه نیز برخی از خانم‌ها همچنان سبک ویکتوریا را دنبال می‌کنند و برای مراسم‌های خاص از دامن‌های پرنسسی ویکتوریا که دو تا سه لایه شیفون در زیر دارد استفاده می‌کنند تا استایل باشکوه و رسمی داشته باشند.

مدل دامن بلند

مدل دامن بلند درست شبیه به دامن ماکسی می‌باشد و بلندی آن تا روی قوزک پا می‌باشد. تنها تفاوتی که این دو مدل با یکدیگر دارند آن است که دامن ماکسی اغلب برش‌های ظریف‌تری دارد و اندام را به خوبی نشان می‌دهد اما دامن بلند آزادتر است.

دامن مناسب فرم بدن

مدل دامن باله

دامن بالا تفاوت چندانی با دامن توردار ندارد. تنها تفاوت این دو مدل دامن آن است که دامن باله بسیار کوتاه است و الگو دایره شکلی دارد. برای دامن باله معمولا از رنگ‌های پاستلی و ملیح استفاده می‌شود و در دسته دامن‌های عروسکی قرار دارد.

مدل دامن تنگ راسته

دامن راسته جز مدل دامن‌هایی است که شما می‌توانید در هر مکانی از آن استفاده کنید. سبک این دامن کلاسیک است و تمام اندام شما را با فرم بسیار خوبی نشان می‌دهد. برای این دامن از هر نوع جنس پارچه‌ای می‌توان استفاده کرد که بهترین آن نوع کرپ است.

دامن مناسب فرم بدن

مدل دامن کشی

دامن‌های کشی در واقع ترکیبی از چند نوع دامن مختلف است. برخلاف سایر مدل دامن‌ها، قسمت کمری دامن کشی بالای شکم قرار می‌گیرد و همین تغییر کوچک سبب می‌شود تا ظاهر استایل این دامن کلا کتفاوت جلوه کند. تقریبا می‌توان گفت ترکیبی از دامن نیم کلوش، اسکیت، تنگ شاده و مینی در الگو این مدل دامن لحاظ شده است. این دامن برای هر نوع اندامی مناسب است و شما می‌توانید روزانه از آن استفاده کنید.

انواع فرم بدن و دامن مناسب برای آن

اندام گلابی شکل

افرادی که تقریبا باتنه ظریف‌تری نسبت به پایین تنه دارند، اندام گلابی شکل دارند. برای این دسته از افراد، دامن‌هایی مثل دامن کشی، نیم کلوش و  جین می‌تواند مناسب باشد. این دسته از دامن‌ها کمک می‌کند تا تناسب میان بالاتنه و پایین تنه برقرار شود و استایل شما زیبا جلوه کند.

اندام سیب

افرادی که فرم سیب را در اندام خود دارند تقریبا شبیه به افرادی هستند که فرم اندامشان به شکل گلابی است با این تفاوت که این در اندام سیبی شکل، افراد شانه‌هایی کشیده‌تر دارند. انواع مدل دامن‌های نیم کلوش، ماکسی، لنگی و پلیسه می‌تواند زیبایی خاصی به اندام این دسته از افراد دهد.

اندام ساعت شنی

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که بالاتنه و پایین تنه متناسب دارید و کمر شما باریک است، باید بدانید که اندام شما یکی از بهترین فرم‌ها را دارد و شما تقریبا می‌توانید از هر نوع مدل دامنی استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید دامن نیم کلوش و دامن اسکیتی را حتما جز گزینه‌های انتخابی خود قرار دهید.

اندام مستطیلی

دامن ماکسی یا پلیسه برای این نوع اندام بسیار مناسب است. از آن جایی که بالاتنه و پایین تنه این دسته از افراد در یک خط قرار می‌گیرد دامن‌هایی که الگو منحنی و گرد دارند می‌تواند زیبایی و برجستگی اندامشان را بیشتر نشان دهد. اگر اندامی مستطیل شکل دارید سعی کنید در کنار دامن مناسب از یک بالاتنه با رنگ‌های شاد و یا درخشان استفاده کنید.

اندام ریز

افرادی که اندام ریزی دارند باید از مدل دامن‌هایی استفاده کنند که اندام آن‌ها را برجسته‌تر نشان دهد. به طور مثال دامن نیم کلوش و یا دامن تمام کلوش که آزاد است و حجم پایین تنه را بیشتر نشان می‌دهد برای اندام ریز بسیار شیک و زیبا است.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :