chadmin در
0

اصول لباس پوشیدن برای افزایش اعتماد‎به‎نفس

افزایش اعتماد به نفس با انتخاب لباس مناسب رابطه مستقیمی دارد. قطعا اگر به اطرافیان خود نگاهی بی‌اندازید متوجه خواهید شدکه نوع پوشش آن‌ها روی شخصیت و اعتماد به نفس‎شان تاثیر بسیار گذاشته است. قطعا اگر ما نیز بتوانیم یک دست لباس مناسب با کفش بسیار شیک و کاملا ست انتخاب کنیم می‌توانیم در روابط اجتماعی خود اعتماد به نفس زیادی داشته باشیم. به همین خاطر در این مقاله می‌خواهیم راهکارهای افزایش اعتماد به نفس با انتخاب لباس مناسب را بررسی کنیم. پس با چی بپوشم همراه شوید.

طبق تحقیقاتی که تاکنون روانشناسان روی مسئله پوشش مناسب و رابطه آن با اعتماد به نفس فرد بررسی کرده‌آند، به این نتیجه رسید‌ه‌اند که نوع پوشش در عملکرد و رفتار افراد بسیار تاثیرگذار است. به طور مثال طبق آزمایشی که روی دانشجویان پزشکی انجام دادند، آن دسته از دانشجویانی که لباس سفید مخصوص پزشکان را به تن داشتند از نظر عملکرد بسیار موفق‌تر از افرادی که لباس روزمره خود را پوشیده بودند داشتند. در نتیجه بایستی با توجه به شغل و حرفه خود و متناسب با هر موقعیتی لباس مخصوصی به تن داشت. حال شاید برای شما جالب باشد که بدانید چطور می‌توان راهکاری برای برقراری افزایش اعتماد به نفس با انتخاب لباس مناسب پیدا کرد که ما به شما این راهکارها را پیشنهاد می‌دهیم:

متناسب با فرم بدنتان لباس بپوشید

انتخاب لباس متناسب با فرم بدن جز موارد ضروری است که باید آن را یاد بگیرید زیرا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر شما بدانید با چه مدل شلوار جین یا دامنی اندام شما زیباتر و جذاب‌تر جلوه می‌کند، می‌توانید یک استایل شیک برای خود ایجاد کنید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. پس سعی کنید همیشه متناسب با فرم بدن، قد و حتی رنگ پوست خود لباس‌هایتان را انتخاب کنید.

لباس‌های ویژه انتخاب کنید

لباس‌های ویژه انتخاب کنید

قطعا برای افزایش اعتماد به نفس با انتخاب لباس مناسب، بایستی متوجه شوید که کدام بخش از اندامتان را بیشتر دوست دارید: قد بلند، پیچ و تاب کمر یا پاهایتان؟! وقتی درباره اندام خود آگاهی کامل داشته باشید و بخش مورد علاقه خود را تشخیص دهید می‌توانید برای نمایان کردن آن بخش از لباس‌های ویژه و خاصی استفاده کنید. به طور مثال قد بلند به شما اعتماد به نفس می‌بخشد پس سعی کنید از کفش‌های پاشنه‌دار، لباس‌های راه راه عمودی و هر نوع لباس دیگری که قد شما را بلندتر و کشیده‌تر نشان می‌دهد استفاده کنید تا اعتماد به نفس شما بیشتر شود.

رنگ‌ها را بشناسید

رنگ‌ها را بشناسید

شناخت رنگ و ست کردن رنگ‌های مورد علاقه جز یکی از مواد بسیار مهمی است که با رعایت کردن آن می‌توانید یک هارمونی بسیار زیبا در لباس‌های خود ایجاد کنید. سعی کنید همیشه از رنگ‌هایی استفاده کنید که چهره شما را شاداب و درخشان جلوه دهد و از استفاده از لباس‌هایی با رنگ‌های خسته کننده و کدر پرهیز کنید. انتخاب اکسسوری‌های رنگی متناسب با لباس نیز می‌تواند کمک کند تا استایل شما بسیار شیک شود. علاوه بر این، بهتر است در کنار توجه به رنگ لباس، به رنگ مو خود نیز توجه کنید.

با حس خوب لباس بخرید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که هنگام خرید لباس باید به آن توجه داشته باشید، این است که از میان آن همه تنوع لباس‌هایی را انتخاب کنید که طرح، رنگ و مدل آن در شما حس خوبی ایجاد می‌کند و شما با پوشیدن آن حس خوبی دارید. به طور مثال ممکن است یقه یک لباس شما را به خود جذب کند یا حتی طرح رنگارنگ یک لباس برای شما حیرت انگیز باشد، شما با انتخاب چنین لباس‌هایی به راحتی می‌توانید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید زیرا می‌دانید در این لباس کاملا زیبا و شیک می‌درخشید. پس اگر به طور مثال از لباس‌های یقه‌دار خوشتان می‌آید هرگز خودتان را مجبور به پوشیدن لباس‌های دکلته نکنید بلکه بگذارید لباسی که انتخاب می‌کنید حالتان را خوب کند.

استایل خود را به روز کنید

یکی از مواردی که در امر افزایش اعتماد به نفس با انتخاب لباس مناسب بسیار مهم است این است که شما بتوانید استایل به روز و مطابق با مد داشته باشید. برای این کار شما می‌توانید مدل مورد علاقه خود را در شبکه‌های مختلف مجازی دنبال کنید، مجلات مد و فشن روز را بخوانید و از دیگران کمک بخواهید تا بتوانید یک استایل منحصر به فرد برای خود ایجاد کنید و هر روز آن را بهبود ببخشید. با این کار شما اعتماد به نفس بالاتری خواهید داشت زیرا می‌دانید که لباسی که به تن دارید بسیار خاص و منحصر به فرد برای شما است.

 

 



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :