شایسته عسگریان در
0

اصول ست کردن مانتو و شال یا روسری + پیشنهاد خرید

اصول ست کردن مانتو و شال یا روسری + پیشنهاد خرید

مانتو رو روسری یا شال را می‌توان مهمترین آیتم‌های استایل زنان ایرانی به‌شمار می‌آیند و یار همیشگی هم هستند. ازطرفی ست کردن مانتو و روسری یا شال بخاطر مواردی مانند یقه‌های بزرگ مانتو، عریض بودن شال و روسری، پوشیدن لباس زیاد زیر مانتو در فصول سرد سال و… واقعا کار آسانی نیست و یکی از دغدغه‌های خانم‌ها محسوب می‌شود؛ به همین دلیل، در این مطلب، نکاتی درباره اصول ست کردن مانتو و روسری یا اصول ست کردن مانتو و شال را با شما درمیان می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

 

 

شال و روسری متناسب با مانتوی مشکی، سفید یا خاکستری

احتمالا می‌دانید که این سه رنگ، رنگ‌های خنثی به‌شمار می‌آیند و تقریبا تمامی رنگ‌ها را می‌توان با آن‌ها ست کرد؛ پس اگر مانتوی مشکی، سفید یا خاکستری ساده می‌پوشید، می‌توانید هر شالی که دوست دارید بر سر بگذارید؛ حتی شال‌های طرحدار، گل‌گلی و… البته این نکته را به یاد داشته باشید که اگر مانتویتان خاکستری تیره است، بهتر است از رنگ روشن‌تری استفاده کنید و برعکس. خاکستری میانه با همه رنگ‌ها ست می‌شود. معمولا ترکیب رنگ‌های مشکی و سورمه‌ای، مشکی و قهوه‌ای و سفید و کرم چندان جالب از آب درنمی‌آید. می‌توانید از ترکیب همین سه رنگ خنثی نیز برای شال و مانتو استفاده کنید و استایل مونوکروم بسازید.

بهترین ترکیب در بین این رنگ‌ها، ترکیب مشکی و قرمز و نیز خاکستری و صورتی یا خاکستری و آبی است.

اصول ست کردن رنگ‌ها

درمورد باقی رنگ‌ها باید بگوییم که بهتر است کمی به اصول ست کردنشان آشنایی داشته باشید. رنگ‌های اصلی، فرعی و مکمل را بشناسید و با ترکیب رنگ‌ها بازی کنید. رنگ‌های اصلی عبارتند از زرد و قرمز و آبی که معمولا بهتر است در کنار هم قرار نگیرند، مگر اینکه رنگ دیگری در این میان واسطه شود یا تنها دو رنگ از سه رنگ اصلی با هم ست شوند. رنگ های مکمل بدین قرار هستند: بنفش مکمل زرد؛ نارنجی مکمل آبی و سبز مکمل قرمز؛ رنگ‌های مکمل مانند دوستان صمیمی، تقریبا هرجا که در کنار یکدیگر قرار بگیرند، ترکیب زیبایی می‌سازند. در ست کردن رنگ‌ها باید نکات ریز دیگری را نیز درنظر بگیرید؛ مثلا اینکه رنگ مانتویتان با خاکستری ترکیب شده یا نه؛ که در این صورت، بهتر است که رنگ شالتان هم ترکیبی از رنگ خودش و خاکستری باشد؛ یا اصول تیره و روشن یا سرد و گرم بودن رنگ‌ها. مثلا در فصول سرد، رنگ‌های گرم مثل قرمز و نارنجی مناسب‌تر است و در فصول گرم، رنگ‌های سرد مثل آبی و سبز و…

 

 

ست کردن مانتوی طرحدار و ساده

اگر مانتویی که به‌تن دارید، پر از طرح و رنگ‌ولعاب است، بهتر است که از شال یا روسری ساده یا تجیحا تک‌رنگ استفاده کنید تا استایلتان بیش از حد شلوغ به‌نظر نیاید (البته اگر مدل موهایتان شلوغ یا شینیون و مخصوص مراسم و مهمانی است، بهتر است که شال ساده‌تر انتخاب کنید)؛ و برعکس، اگر مانتویتان ساده، تک‌رنگ یا راسته است، می‌توانید روسری و شال‌های طرحدار، گل‌گلی و… سر کنید تا استایلتان از سادگی بیش از حد دربیاید (مثلا در مهمانی‌هایی که دوست دارید مانتوی ساده‌تری بپوشید، می‌توانید از این روش استفاده کنید).

اگر قصد رفتن به جلسه یا مصاحبه کاری دارید، بهترین کار، پوشیدن مانتوی ساده، راسته و تک‌رنگ (با رنگ‌هایی مثل سورمه‌ای، مشکی، خاکستری یا قهوه‌ای تیره) و سر کردن شال یا روسری ساده یا مقنعه است.

 

 

ست کردن جنس پارچه شال یا روسری با مانتو

اگر چندان اهل رنگ‌ولعاب نیستید و استایل‌های تک‌رنگ را بیشتر می‌پسندید، اما دوست دارید کمی از سادگی دربیایید، می‌توانید متریال مانتو و شال را باهم ست کنید؛ مثلا مانتویی با آستین حریر همراه با شال حریر یا مانتویی با یقه کار شده همراه با شال کار شده و…

نحوه بستن شال و روسری متناسب با مانتو

نحوه بستن شال یا روسری بسیار به مدل مانتویتان مرتبط است؛ مثلا اگر مانتویتان طرحدار باشد یا سنگ‌دوزی شده و کار شده، بهتر است شال یا روسری را ساده ببندید (مثلا به صورت یکطرفه بیندازید)، یا اگر مانتو یقه بزرگ و حجیمی دارد، شال یا روسری را در پشت گردن ببندید یا اگر یقه بزرگ مانتو، هفتی باز است، شال یا روسری را روی بدن و در قسمت باز یقه بیندازید و اگر می‌خواهید گردنتان پوشیده بماند، از سنجاق در قسمت زیر گلو استفاده کنید. برای مانتوهای ساده مثل دوخت راسته یا مانتو کتی می‌توانید شال یا روسری را با گره‌های خاص و بزرگ ببندید.

 

 



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :