پردیس بختیاری در
0

اشتباهات رایج آقایان در پوشیدن لباس‎های تابستانی

اشتباهات رایج آقایان در پوشیدن لباس‎های تابستانی

تابستان با تمام جذابیت‎هایی که دارد، می تواند فصلی طاقت‎فرسا باشد. گرمای تابستان نه تنها انرژی شما را می‎گیرد، بلکه می‎تواند روی ظاهرتان هم تاثیر منفی بگذارد. از این رو شما باید در چنین فصلی با دقت بیشتری لباس‎هایی که می‎خواهید بپوشید را انتخاب کنید. در این مطلب اشتباهات رایجی را که اکثر آقایان در فصل تابستان مرتکب می‎شوند، برایتان آورده‎ایم. در ادامه مطلب همراهمان باشید.

استفاده از کلاه کپ

از آنجا که در تابستان آفتاب داغ و سوزان است، حتما شما هم ترجیح می‌دهید که کلاهی به سر داشته باشید تا مانع از تابش مستقیم آفتاب به صورتتان شود. اما آیا می‌دانستید که انتخاب کلاه هم اهمیت زیادی دارد؟ بدین معنی که شما هر کلاهی را نباید در تابستان به سر کنید. به راستی چه کلاهی برای فصلی، چون تابستان مناسب است؟

اولین مدل کلاهی که به فکر اکثر آقایان می‌رسد، کلاه بیسبال یا همان کلاه کپ است. اگر چه این مدل کلاه به دلیل لبه‌ای که دارد، از صورت شما در مقابل آفتاب محافظت می‌کند، اما گزینه مناسبی برایتان نیست. کلاه بیسبال نه تنها جذابیت ظاهر شما را کم می‌کند بلکه حتی باعث عرق کردن سرتان هم می‌شود. از این رو بهتر است که از کلاه‌های کلاسیک تری مانند کلاه مدل قایقران یا پاناما استفاده کنید. بهتر است که جنس کلاهتان حصیری باشد تا هوا را از خود عبور داده و از عرق کردن جلوگیری کند. خوبی این مدل کلاه آن است که هم با استایل رسمی و هم غیر رسمی به سادگی ست می‌شود.

استفاده زیاد از کرم‌های مو

شاید فکر کنید که هر چه در تابستان بیشتر به سرتان کرم مو بزنید، بهتر است و موهایتان کمتر وز می‌کند، در حالی که اشتباه کرده اید. محصولات مراقب مو مانند ژل‌ها یا کرم‌های مو، با عرق سرتان ترکیب شده و ماده شیمیایی تولید می‌کند که نه تنها حالت موهایتان را از بین می‌برد، بلکه برای موهایتان نیز مضر است و آن‌ها را می‌سوزاند. در این شرایط، بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که روی موهایتان می‌نشیند و بر اثر عرق کردن یا تحرک، به سمت پوست سرتان نفوذ نمی‌کند.

پوشیدن شلوار جین

اگرچه شلوار جین لباسی است که به سادگی با لباس‌های دیگر ست می‌شود و همیشه هم روی مد است، اما اگر نمی‌خواهید که در تابستان عرق کنید، بهتر است که دور این لباس را خط بکشید. از آنجا که جنس این مدل لباس بسیار فشرده و ضخیم است، هوا را از خود عبور نمی‌دهد و در نتیجه گرم بوده و موجب عرق کردن می‌شود. اما چه لباسی را می‌توانید جایگزین آن کنید؟

بهتر است که از پارچه‌های نخی یا پنبه‌ای کمک بگیرید. این جنس پارچه‌ها به دلیل سبکی و راحتی، به شما حس بهتری می‌دهند. اگر به دنبال شلواری کژوال‌تر می‌گردید، شلوار‌های کتان نیز انتخاب خوبی برایتان هستند.

پوشیدن صندل

اگرچه صندلی یکی از بهترین گزینه‌ها برای فصلی، چون تابستان است، اما این بدین معنی نیست که شما این مدل کفش را همه جا به پا کنید. صندل تنها برای ساحل طراحی شده است، اما بسیاری از آقایان آن را برای رستوران، محیط کار و غیره… به پا می‌کنند که اشتباه است.

اگر شما به دنبال کفشی خنک برای این فصل سالتان هستید، می‌توانید از کفش‌های جلو بسته، اما سبک و راحتی، چون کالج استفاده کنید. کالج هم با استایل اسپرت و هم با استایل رسمی به سادگی ست می‌شود.

استفاده از عینک آفتابی نامناسب

تقریبا همه ما مدل عینک آفتابی ری بن را دوست داریم، اما آیا می‌توانیم همگی یک مدل عینک به چشم بزنیم؟ هر فردی فرم صورت مخصوص به خود را دارد. به عنوان مثال صورت یک فرد گرد و دیگری مثلثی شکل است، از این رو عینکی که هر شخص انتخاب می‌کند باید با توجه به فرم صورتش باشد. متاسفانه بسیاری از افراد این موضوع را نادیده می‌گیرند و بدون توجه به فرم صورتشان عینک می‌خرند. این اشتباه تمام تلاش‌هایی که برای جذاب‌تر شدن ظاهرتان کرده اید را از بین می‌برد.

از آنجا که عینک آفتابی عضوی جدانشدنی از استایل شما در فصل تابستان است، بهتر است که قبل از خرید، آن را روی صورتتان امتحان کنید و از این که با فرم صورت شما هماهنگی دارد، مطمئن شوید.

نپوشیدن جوراب

شاید فکر کنید که نپوشیدن جوراب در فصل تابستان پا‌های شما را خنک‌تر نگه می‌دارد، اما این موضوع صحت ندارد. در واقع قبل از هر چیز، شما باید به مدل و جنس کفشتان دقت کنید. مثلا کفش‌های چرمی، به این علت که رطوبت را جذب نمی‌کنند، موجب عرق کردن و به تبع بو گرفتن پا‌ها می‌شوند. از این رو باید با این کفش حتما جوراب به پا کنید. جوراب‌های مخفی که کامل روی پای شما را نمی‌پوشانند، بهترین انتخاب برایتان هستند.

افراط در پوشیدن لباس‌های رنگی

 

همان‌طور که همه ما می‌دانیم، تابستان فصل رنگ‌های روشن و شاد است، اما این بدین معنی نیست که باید در این راه افراط کنیم. اگر پیش خودتان فکر می‌کنید که هر چه لباس هایتان رنگی‌تر باشد، بهتر است اشتباه کرده اید. زیاده روی در پوشیدن لباس‌های رنگی، بیشتر از این که جذاب باشد، ما را یاد دلقک‌های سیرک می‌اندازد؛ بنابراین اگر می‌خواهید تیپی شاد بزنید، یک را دو رنگ را به عنوان رنگ غالب و باقی لباس هایتان را به رنگ خنثی انتخاب کنید.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :