پردیس بختیاری در
0

اشتباهات بهداشتی که هر روز انجام می‌دهید

بهداشت فردی اهمیت زیادی دارد و به فرد شخصیت و اعتماد به نفس می دهد اما گاهی ما ناخواسته اشتباهاتی را مرتکب می شویم که نتیجه عکس دارد و زیبایی ما را به خطر می اندازد. اگر می خواهید با اشتباهات رایجی که خیلی ها در رابطه با بهداشت فردی مرتکب می شوند آشنا شوید، در ادامه مطلب همراهمان باشید.

دست تان را زیر چانه تان می گذارید

مطمئنا شما هم هر از چند گاهی در طول روز دست تان را زیر چانه تان می گذارید اما بدانید هر بار که دستان تان را به صورت تان می کشید، کثیفی از دست ها به روی صورت تان منتقل می شود. علاوه بر آن، پوست صورت تان کشیده شده و موجب و چین و چروک می شود. در واقع شما با تماس پوست صورت تان، باکترِی، روغن، سلول های مرده و… را به سمت منافذ پوست تان منتقل می کنید و همین منجر به ایجاد جوش و خراب شدن پوست تان می شود. بنابراین اگر می خواهید که پوست صورت سالمی داشته باشید، این بار بیشتر حواس تان به دست هایتان باشد.

پس از ورزش صورت تان را می شورید

اگر چه شستن صورت پس از ورزش به شما حس شادابی و نشاط می دهد اما بهتر است که این کار را قبل از شروع ورزش انجام دهید. شاید برایتان عجیب باشد اما بله، شما باید قیل از شروع ورزش صورت تان را آب بزنید. اما دلیلش چیست؟ زمانی که شما عرق می کنید، دوست دارید که صورت تان را پاک کنید و این بدین معنی است که شما کثیفی، روغن و… را روی صورت تان می مالید که در نهایت موجب آکنه می شود. اما اگر صورت تان را قبل از ورزش بشورید، تمام کثیفی ها را پاک کرده اید و در نتیجه هنگام عرق کردن تنها آب و نمک روی پوست تان قرار دارد که کاملا بی ضرر است.

به موقع از لوسیون بدن استفاده نمی کنید

حتما برای شما هم پیش آمده که پس از حمام وقت لوسیون زدن را نداشته باشید و آن را به زمانی دیرتر موکول کنید. اما بدانید که لوسیون زدن هم زمان خاصی دارد و شما نمی توانید آن را به هر زمانی که دوست دارید به تاخیر بیاندازید. در واقع هر چه زمان استفاده شما از لوسیون بدن بیشتر به طول بیانجامد، تاثیر کمتری را روی پوست تان خواهد داشت.

از صابون زیاد استفاده می کنید

اگر پوست خشکی دارید، به جای این که از کرم های مرطوب کننده بیشتر استفاده کنید، باید مصرف صابون تان را کمتر کنید. اگر از خشکی و ترک های پوست دست تان در ماههای سرد سال خسته شده اید، هنگام حمام کمتر از صابون استفاده کنید. بهترین مقدار استفاده از صابون هفته ای ۲ بار است. البته به غیر نواحی از بدن که باید هر روز شسته شوند.

بعد از ورزش دوش نمی گیرید

نه تنها پس از ورزش، بلکه هر زمانی که شما عرق کردید باید لباس هایتان را به سرعت عوض کنید زیرا عرق به سادگی میان تار و پود لباس شما گیر می کند و منجر به آکنه، التهاب و دیگر مشکلات پوستی می شود. از این رو هر چه پس از ورزش زودتر دوش بگیرید، باکتری ها تماس کمتری با پوست شما خواهند داشت. علاوه بر آن، بدن خود را، به خصوص نواحی که با تجهیزات ورزشی در تماس بوده، با ژل شستشی آنتی باکتریا بشورید. حتی اگر نمی توانید خیلی زود به زیر دوش بروید نگران نشوید، همین که لباس های عرقی تان را تعویض کنید لطف بزرگی به پوست بدن تان کرده اید.

لیف تان را عوض نمی کنید

آیا یادتان می آید که لیف تان را کی و از کجا خریده اید؟ اگر یادتان نمی آید، بهتر است که همین امروز به فکر خرید یک لیف نو باشید. لیف به دلیل رطوبتی که دارد محل مناسبی برای رشد باکتری هاست، بنابراین بهتر است که پس از هر بار استفاده آن را به خوبی خشک کنید سپس در محلش قرار دهید. در غیر این صورت منجر به التهات پوستی، آکنه و خشکی پوست تان خواهد شد.

 از دهان شویه استفاده می کنید

اگرچه استفاده از دهان شویه بهداشتی به نظر می رسد اما استفاده مدام به دلیل الکل موجود در آن، موجب خشکی دهان می شود. از این رو بهتر است که از محلول های شستشوی بدون الکل استفاده کنید.

با گوشی تان به دستشویی می روید

یکی از عادت هایی که جدیدا در میان افراد باب شده، رفتن به سرویس بهداشتی با گوشی همراه است. اما اگر بدانید که چقدر باکتری به روی صفحه گوشی تان منتقل می شود، مطمئنا دیگر این کار را نخواهید کرد. اگر چه گوشی می تواند شما را در دستشویی سرگرم کند اما به فکر باکتری هایی باشید که به صفحه گوشی شما و سپس به پوست تان منتقل می شوند. این مسئله به خصوص در توالت های عمومی شدت می یابد و ممکن است که باکتری ها به شما منتقل شده و شما را بیمار کند.

پس از خوردن قهوه مسواک می زنید

حتما می دانید که قهوه برای دندان های شما ضرر دارد، از این رو شاید فکر کنید که بلافاصله مسواک زدن به دندان هایتان کمک می کند اما اینطور نیست. دندان پزشکان توصیه می کنند که حداقل ۲۰ دقیقه پس از خوردن اسنک و نوشیدنی های حاوی کربوهیدرات و قند و نیم ساعت پس از مواد اسیدی مانند پرتقال، لیمو و… دندان هایتان را مسواک بزنید تا PH طبیعی دهان به حالت عادی بازگردد.

 

 



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :