شایسته عسگریان در
0

آیا حتما باید کیف و کفش را باهم ست کرد؟

آیا حتما باید کیف و کفش را باهم ست کرد؟

کیف و کفش، دو آیتم درمیان اکسسوری‌های استایل هستند که معمولا همه‌جا همراه همدیگر ظاهر می‌شوند. بارها و بارها این پرسش مطرح شده که آیا کیف و کفش، ضرورتا باید از لحاظ رنگ و طرح و جنس با یکدیگر ست باشند یا لزومی برای انجام این کار وجود ندارد؟ یا اصلا می‌توان قانونی برای هماهنگی این دو آیتم درنظر گرفت یا خیر؟ بارها هم پیش آمده که خودمان یا اطرافیانمان از شخصی بخاطر ست نبودن کیف و کفشش انتقاد کرده‌ایم و استایلش را زیر سوال برده‌ایم. امروز می‌خواهیم درمورد این مسئله و قوانین طلایی مربوط به آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

چه زمانی بهتر است کیف و کفش را باهم ست کرد؟

اگر به یک مهمانی رسمی یا مراسمی مثل عروسی دعوت هستید، بهتر است که کیف و کفشتان را باهم ست کنید؛ یا اگر بعد از مدت‌ها قصد عکس گرفتن دارید و می‌خواهید از آن عکس برای کاری استفادع کنید یا آن را به کسی نشان دهید نیز مناسب‌تر این است که کیف و کفشتان باهم ست باشد. این کار باعث به چشم آمدن اکسسوری‌هایتان شده و ظاهری شیک‌تر نیز به شما می‌دهد. به‌طور مثال، کیت میدلتون، عروس خاندان سلطنتی، همیشه در مراسم رسمی، کیف و کفشش را باهم ست می‌کند و البته یک نکته دیگر نیز در استایلش مشخص است؛ آن هم اینکه در این نوع مراسم همیشه از کلاچ (کیف دستی کوچک) استفاده می‌کند و ازطرفی علاوه بر ست کردن کیف‌وکفش، بخش کوچکی از لباسش را نیز با آن‌ها ست می‌کند.

البته ست کردن کیف و کفش فقط مخصوص مراسم رسمی نیست؛ بلکه شما می‌توانید در رویدادهای روزمره نیز از این ترفند استفاده کنید؛ مثلا وقتی که لباس غیررسمی رنگی‌رنگی می‌پوشید، ست کردن کیف و کفش با یکی از رنگ‌های لباس، باعث شیک‌تر شدنتان می‌شود.

ست کردن نسبی کیف و کفش، چه زمانی مناسب است؟

اگر کفشتان رنگی‌رنگی و گل‌گلی است و رنگ‌هایی مثل قرمز، سبز، آبی، زرد و… دارد، بهتر است که کیفی ساده به یکی از رنگ‌های قرمز، سبز، آبی یا زرد بردارید.

اگر کیفتان رنگارنگ است، مناسب‌تر این است که کفشتان با یکی از رنگ‌های کیف، ست باشد.

یکی از مثال‌های این کار، امل کلونی، همسر جرج کلونی است که معمولا هیچگاه کیف و کفشش را به‌طور کامل باهم ست نمی‌کند، اما همیشه استایلی شیک و خیره‌کننده دارد.

چه زمانی نیازی به ست کردن کیف و کفش نیست؟

اگر به استایلهای کلاسیک و قوانین قدیمی مد پایبندی شدیدی دارید، وقت آن رسیده که کمی قوانین را بشکنید.

یک استایل ساد، کلاسیک با رنگ‌های خنثی با همراه داشتن یک کیف یا یک جفت کفش با رنگی کاملا متضاد با باقی لباس‌ها، استایل شما را خیره‌کننده می‌سازد. برای مثال، شما می‌توانید با پیراهن سفید و شلوار جین، کیفی با رنگی خاص و متضاد بردارید تا استایلتان جذابتر شود یا برای استایل‌هایی با رنگ‌های خاکی، نود، کرم و….، یک کیف رنگارنگ بسیار مناسب است.

از این شیوه می‌توان برای رویدادهای روزانه استفاده کرد و سرزندگی را وارد استایل و حتی زندگی کرد.

هنگام شکستن قوانین نیز باید به بعضی قوانین توجه داشت

حقیقت این است که ما دیگر مجبور نیستیم همه‌چیز را باهم ست کنیم؛ این یعنی دیگر قانون ثابتی وجود ندارد. لازم نیست که کیف و کفشتان حتما باهم ست باشند، اما یادتان باشد که اصطلاحا باید به‌هم بیایند.

مثلا کیف و کفش نباید طرح‌های متفاوتی داشته باشند و رنگ‌هایشان نیز باید با همدیگر همخوانی داشته باشد. درضمن شما هیچگاه نباید یک کیف تابستانی را با کفش زمستانی ست کنید (یا برعکس)؛ برای مثال کیف حصیری با بوت. این کار باعث عجیب شدن استایلتان می‌شود.

قوانین مخصوص موقعیت‌های مختلف

وقتی که به یک جفت کفش نگاه می‌کنید، می‌توانید بگویید که برای عروسی مناسب است، یا اداره، ساحل، ورزش، برای قراری رومانتیک، استفاده روزانه یا موقعیت‌های دیگر.

این روند برای کیف هم برقرار است؛ بنابراین سعی کنید که همیشه کیف و کفشتان را با نوع استایل متناسب با موقعیت مربوطه ست کنید.

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما

mohadeseh yousefi در تاریخ 19 می 2022

مرسی از این مطلب خوبتون من یک سوال داشتم ممنون میشم جواب بدید من یک کفش عسلی از چرم سورنا خریدم ولی کیف ستشو نخریدم به نظرتون اشکالی داره با کیف چرم مشکی ست کنم ؟خیلی بد میشه؟



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :