شایسته عسگریان در
0

آشنایی با انواع کت زمستانی برای آقایان!

آشنایی با انواع کت زمستانی برای آقایان!

زمستان که شروع می‌شود، علاوه بر گرم و خشک ماندن، مسئله شیک‌پوشی هم پیش کشیده می‌شود؛ به‌خصوص برای آقایان که تصور می‌کنند گزینه‌های کمتری برای انتخاب لباس دارند، اما اینطور نیست؛ مثلا کت‌های زمستانی مردانه، انواع مختلفی دارد که هم در کلیات و هم در جزئیات مختلفی با یکدیگر متفاوت هستند. ازطرفی داشتن حتی دو نمونه از این کت‌ها دست شما را در تنوع بخشیدن به استایلتان باز می‌گذارد. در این مطلب، قصد داریم تا شما را با چند نمونه از مهمترین و محبوب‌ترین کت‌های زمستانی مردانه آشنا کنیم.

پی کت (Pea coat)

نوعی کت مردانه چهاردکمه بلند (تا ران) که اولین بار ارتشی‌ها از آن استفاده کردند و از همانجا محبوب شد. یقه این نوع کت‌ها عریض است و از پشم سنگین و ضخیم ساخته می‌شوند؛ البته در سال‌های اخیر از پشم نرم هم در تولید پیکت استفاد می‌شود.

پیکت را می‌توان هم در موقعیت‌های رسمی و همراه با پیراهن یقه‌دار پوشید و هم در موقعیت‌های کژوآل با تیشرت و شلوار جین.

ترنچ (Trench)

ریشه ترنچ به جنگ جهانی اول بازمی‌گردد؛ وقتی که سربازان سنگری این کت‌ها را می‌پوشند. توماس بربری (موسس برند بربری)، این کت را برای ارتش بریتانیا طراحی کرد و بعدها از پارچه ضدآب گاباردین در تولید آن استفاده کرد. این پارچه، مقاوم، سبک و ضدآب است، به‌همین بعدها دلیل ترنچ بسیار مورد استقبال مردم واقع شد.

ترنچ را می‌توان هم در استایل کژوآل استفاده کرد و هم در استایل فرمال و گزینه بسیار خوبی برای روزهای بارانی به‌شمار می‌آید.

اورکت (Overcoat)

اورکت، کت بلندی است که معمولا آن را برروی کت تک می‌پوشند و برش‌های عریضی دارد. این نوع کت از پارچه‌های پشمی کیفیت بالا تولید می‌شوند که بسیار مناسب آب‌وهوای بسیار سرد است. اورکت معمولا دودکمه است، یقه برگردان دارد؛ جیب‌هایش لبه‌دار است و یک جیب باریک هم برروی سینه دارد. به اورکت‌هایی که از پارچه‌های سبک‌تر تهیه می‌شوند و مناسب آب‌وهوای نه‌چندان سرد هستند، تاپ کت (Top coat) می‌گویند و اگر از پارچه ضخیم‌تر ساخته شود و سنگین‌تر باشد، به آن گریت کت (Great coat) می‌گویند.

معمولا اورکت مخصوص پوشیدن برروی کت رسمی است، بنابراین مناسب استایل رسمی می‌باشد.

پارکا (Parka)

وقتی صحبت از استایل کژوآل زمستانی مردانه به میان می‌آید، پارکا خود را به رخ می‌کشد. سال‌ها پیش برای تولید پارکا از پوست فک استفاده می‌کردند، اما امروزه از مواد شیمیایی سبک برای تولید آن استفاده می‌شود. استفاده از این مواد باعث می‌شود که پارکا حجم بگیرد و حالت پافی داشته باشد؛ به‌همین دلیل ممکن است گاهی آن را با پافر اشتباه بگیرید. طول پارکا معمولا تا کمر یا روی زانو است، زیپ‌دار است و گاهی یقه خز بزرگ دارد. پارکا برای آب‌وهوای سرد بسیار مناسب است.

پارکا به استایل شما حالت ورزشی می‌دهد و برای استایل‌های کژوآل مناسب است.

کت بامبر (Bomber Jacket)

کت بامبر، اولین بار برای خلبانان جت‌های جنگنده در جنگ جهانی دوم تولید شد، اما امروزه مردم عادی هم از آن استفاده می‌کنند؛ کتی چرم که درون آن در خطوط یقه و سرآستین از پشم سنگین استفاده شده است. قد این کت کوتاه و معمولا تا خط کمر است و در قسمت کمر و سرآستین کاملا فیت و اندازه بدن می‌شود. بهترین شیوه پوشیدن کت بامبر، همراهی آن با شلوار جین و تیشرت است.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :