مائده قربان زاده در
0

۱۰ کاربرد جالب کانسیلر که باید بدانید + پیشنهاد خرید

۱۰ کاربرد جالب کانسیلر که باید بدانید + پیشنهاد خرید

کانسیلرها درواقع کرم‌پودرهای فشرده روشن و رنگی هستند که شما می‌توانید آنها را قبل یا بعد از کرم پودر استفاده کنید که بستگی به موارد استفاده از آن دارد. در زیر کارشناسان چی بپوشم لیستی از موارد مهم  کاربرد کانسیلر را تهیه نموده اند. کانسیلر چیست و در چه مواردی باید از کانسیلر استفاده کنیم؟

کانسیلر چیست؟

این محصول آرایشی که با نام تصحیح‌کننده رنگ نیز شناخته می­‌شود، توسط لیدیا الری در سال ۱۹۲۸ معرفی و ساخته­ شد. این محصول برای پوشاندن تیرگی‌های پوست و رفع ایرادات پوستی ساخته شده و بدون غیرطبیعی شدن آرایش، زیبایی صورت را چندین برابر می‌کند. لیدیا شیمی‌دان بود و پس از آزمون و خطای بسیار توانست محصولی طراحی کند که تمام ویژگی‌های مورد نظر او را داشته باشد.

می‌توان گفت کانسیلـر کرم پودر با غلظت بالا است که گودی و سیاهی دور چشم و سایر نقص‌های پوستی را به خوبی می‌پوشاند. امروزه برندهای زیادی به تولید انواع کانسیلـر می‌پردازند. این برندها به صورت مستمر و دائمی می­‌کوشند، تا ترکیبات به کار رفته در محصولات‌شان را به روز کنند و آن‌ها را مطابق با جدید­ترین تکنولوژی‌های دنیا بسازند.

همه چیز درباره کانسیلر و کاربرد آن در آرایش صورت

انواع کانسیلر را بشناسید

همان گونه که کمی قبل‌تر اشاره شد، کانسیلرها انواع متفاوتی دارند و در سه دسته کلی طبقه‌بندی می‌شوند. هر کدام از دسته‌های زیر، مزیت و معایب احتمالی خاص خود را دارند که قبل از خرید باید آن‌ها را بدانید.

همه چیز درباره کانسیلر و کاربرد آن در آرایش صورت

کانسیلر‌ جامد

این دسته از کانسیلـر، برای محو کردن نقاط نه چندان زیبا، بسیار مناسب است. اما از آن جایی که به سختی مخلوط می‌شوند و روی پوست به خوبی قرار نمی‌گیرند، بیشتر برای نواحی محدود و کوچک کاربرد دارند.

کانسیلر مایع

مطابق انتظارات‌مان، این نوع از کانسیلـر، به علت مایع بودن، توانایی و قابلیت ترکیبی خوبی دارد. در نتیجه، برای اعمال و استفاده در نواحی بزرگ، ایده‌آل شمرده می‌شود.

چگونه از کانسیلر استفاده کنیم؟

کانسیلر‌ پودری

برای زخم‌ها و عارضه‌های پوستی، که خیلی بزرگ و در معرض چشم نباشند، کارآمد و مؤثر هستند.

چگونه از کانسیلر استفاده کنیم؟

حالا که کمی اطلاعات در مورد کانسیلـر و انواع آن داریم، بهتر است به سراغ آموزش و نحوه استفاده از کانسیلـر برویم. به خاطر داشته باشید اگر از کرم پودر در آرایش خود استفاده می‌کنید، می‌توانید به ترتیب کرم پودر و بعد کانسیلـر را روی پوست اعمال کنید، زیرا کرم پودر هم به تنهایی قابلیت پوشاندن لکه‌ها و تیرگی‌ها را دارد.

  • آماده سازی پوست صورت 

همیشه قبل از آرایش پوست خود را آماده کنید. پاک‌سازی، لایه‌برداری و استفاده از نرم کننده و کرم صورت آبرسان مراحل قبل از آرایش هستند. بعد از این مراحل کمی پرایمر به پوست بزنید و به سراغ مراحل اصلی آرایش بروید.

آماده سازی پوست صورت 

 

  • پوشاندن حلقه‌های تیره زیر چشم

برای پوشاندن حلقه‌های تیره زیر چشم، از کانسیلـری استفاده کنید که حداکثر دو درجه از رنگ پوست شما روشن‌تر باشد. برای روش کردن زیر چشم به کمک کانسیلـر به اندازه دو مثلث برعکس زیر چشم را با کانسیلـر بپوشانید و سپس با اسفنج یا بیوتی بلندر کانسیلر را محو کنید.

پوشاندن حلقه‌های تیره زیر چشم

  • محو کردن قرمزی دور بینی

اگر در قسمت دور بینی قرمزی و یا تغییر رنگ پوست دارید، می‌توانید از کانسیلر استفاده کنید و این قرمزی را محو کنید.

محو کردن قرمزی دور بینی

  • پوشاندن جای جوش و لکه‌های پوستی

اگر روی صورت خود جای جوش و لکه‌های پوستی دارید به جای استفاده از لایه‌های ضخیم کرم پودر بهتر است از کانسیلر استفاده کنید. با یک براش کوچک کمی کانسیلر روی جای جوش‌ها بزنید و محو کنید.

  • تثبیت کانسیلر

از پودر فیکس برای تثبیت کانسیلر استفاده کنید. در نقاطی که کانسیلر زده‌اید با استفاده از اسفنج آرایشی کمی پودر فیکس بزنید. قسمت‌های دیگر صورت را می‌توانید با کمک براش، پودر فیکس بزنید تا آرایشی مات و طبیعی داشته باشید.

تثبیت کانسیلر

 

کاربرد‌های مختلف کانسیلر

کانسیلر به جز پوشاندن لکه‌های پوستی و سیاهی دور چشم، امروزه کاربردهای زیادتری پیدا کرده است که در ادامه به چند مورد از این کاربردها اشاره خواهیم کرد.

  • استفاده از کانسیلر به جای کرم پودر

اگر از کرم پودر استفاده می‌کنید ابتدا صورت خود را با آن بپوشانید سپس از کانسیلر استفاده کنید. به این دلیل که اگر ابتدا از کرم پودر استفاده کنید شاید دیگر نیاز به استفاده از کانسیلر نداشته باشید.

  • جلوگیری از ریزش سایه چشم

برای جلوگیری از ریزش سایه خود به این صورت که ابتدا پلک خود را با کانسیلر بپوشانید سپس از سایه استفاده کنید. با کمک یک کانسیلر با رنگ روشن، خواهید توانست بی‌خوابی و پف چشم‌هایتان را از دید دیگران مخفی کنید.

10 کاربرد جالب کانسیلر که باید بدانید

  • پنهان کردن جای جوش

اگر بر روی قفسه سینه یا پشت خود جوشی دارید که نیاز به پنهان کردن آن است ابتدا آن را با یک کانسیلـر متناسب با رنگ پوست خود بپوشانید سپس با اسفاده از پودر شفاف آن را محو کنید.

  • رفع تیرگی دور چشم

استفاده از یک کانسیلـر با رنگ پرتقالی یا هلویی برای رفع تیرگی زیر چشم با انگشت حلقه: استفاده از انگشت حلقه در این روش به این خاطر است که فشار کمتری نسبت به سایر انگشتان به پوست وارد کرده و کانسیلـر را به آرامی  پخش میکند. اسفاده از رنگ پرتقالی یا هلویی نیز به سبب مطابقت زیاد با پوست است. رنگ هلویی برای رفع تیرگی یا کبودی زیر چشم، رنگ سبز برای  پنهان کردن  لکه های قرمز، و رنگ زرد برای رفع ناهمواری تمام پوست.

10 کاربرد جالب کانسیلر که باید بدانید

  • مخفی کردن اشتباهات آرایشی

وقتی در کشیدن خط چشم اشتباه می‌کنید استتفاده از کانسیلر بهتر از اینست که آن را پاک کرده و دوباره از نو شروع کنید.

10 کاربرد جالب کانسیلر که باید بدانید

  • جلوگیری از ریزش رژ لب

استفاده از کانسیلـر در اطراف لبتان هم باعث جلوگیری از ریزش رژ لب می‌شود و هم باعث می‌شود بهتر به نظر برسد. برای بیشتر کردن جلوه‌ی زیبای رژ لب خود، از یک کانسیلر برای مشخص کردن مرزهای دور آن استفاده کنید.10 کاربرد جالب کانسیلر که باید بدانید

  • تمیز کردن ابروها به کمک کانسیلر

با استفاده از کانسیلر ابروان خود را تمیز تر و برجسته‌تر نشان دهید. اگر می‌خواهید ابروهای زیبا‌تری داشته باشید، از کانسیلری که رنگش یک درجه روشن‌تر از پوست‌تان است، کمک بگیرید و در بالا و پایین ابرو‌های خود اعمال کنید.

10 کاربرد جالب کانسیلر که باید بدانید

  • تثبیت رژ لب به کمک کانسیلر

ابتدا همه‌ی لب خود را با کانسیلـر بپوشانید سپس با استفاده از یک خط لب به بزرگ یا کوچک کردن لب بپردازید.

10 کاربرد جالب کانسیلر که باید بدانید

معرفی کانسیلرهای محبوب از برندهای آرایشی

  • کانسیلر نارس

کانسـیلر نارس پوشش دهندگی خوبی دارد و به عنوان یکی از بهترین پوشش دهنده­‌های قرمزی پوست شناخته شده است. از این کانسیلـر می‌­توانید برای دور چشم، نقاط تیره روی پوست نیز استفاده کنید. این محصول مناسب کسانی است که می­‌خواهند از کانسیلـری استفاده کننده که بر روی پوست ثابت می‌­ماند.

کانسیلر نارس

  • کانسیلر استودیو فینیش مک

این محصول از برند مک مقاوم در برابر آب، بدون بو و ضد حساسیت است. این محصول ترکیب خاص و تنوع رنگی بالایی دارد. در طراحی این محصول ۸ نوع رنگ پوست در نظر گرفته شده است و طیف گسترده‌ای از پوست‌های خیلی تیره تا روشن را پوشش خواهد داد. درکنار تمام این خصوصیت‌ها، این کانسیلر دارای SPF مناسبی است که از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند.

کانسیلر استودیو فینیش مک

  • کانسیلر میبلین ایج ریوایند

این کانسـیلر نه تنها مشکلات پوستی را پوشش می‌دهد بلکه آثار افزایش سن مثل چروک‌های ریز دور چشم را هم بهبود می‌بخشد. بافت کرمی این محصول حلقه‌های سیاه دور چشم را به خوبی می‌پوشاند و آرایشی بی‌نقص و زیبا را برای شما فراهم خواهد کرد.

کانسیلر میبلین ایج ریوایند

 

مطالب مرتبط:

۱- نکات آرایشی برای پوشاندن خستگی چهره

۲- چگونه ده سال جوان تر بشویم؟

۳- ۹ راه برای افزایش ماندگاری سایه چشم



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :