مهفام میرزایی در
0

قانون 80/20 و داشتن یک کمد لباس کامل

قانون 80/20 و داشتن یک کمد لباس کامل

تقریبا همه خانم ها از لباس های موجود در کمد خود راضی نیستند و هنگام انتخاب لباس برای رفتن به جایی دچار مشکل می شوند، این یک مشکل جهانی است و پرسش روزانه چی بپوشم نمود بارز آن است. وقتی احساس می کنید چیزی ندارید بپوشید و یا نمی توانید لباس ها را با هم هماهنگ کنید و استایل خوبی بسازید یعنی شما قانون 80/20 را در کمد لباس های خود رعایت نکرده اید. قانون 80/20 و داشتن یک کمد لباس کامل دو جز جدا ناشدنی هستند که در ادامه به توضیح این قانون می پردازیم.

قانون 80/20 و داشتن یک کمد لباس کامل

قانون 80/20 در کمد لباس
لباس های هر خانمی به دو دسته تقسیم می شود: لباس های اساسی که قسمت اصلی استایل را تشکیل می دهند مثل مانتوی مشکی، شلوار جین، کفش اسپرت، شال و یا هر جز دیگری که استایل خود را بر اساس آن می سازید. این لباس ها باید 80 درصد از کمد لباس شما را شامل شوند و آن ها را در همه رنگ های مورد نیاز خود داشته باشید.
دسته دوم لباس های جانبی است اساس استایل نیستند اما نقش مهمی در زیبا تر کردن و تکمیل استایل دارند، بیشتر اکسسوری ها در این دسته قرار می گیرند مانند عینک آفتابی، کیف، ساعت، دستبند و … که نقش مکمل را در استایل شما بازی می کنند.
متاسفانه در کمد لباس بیشتر خانم ها اوضاع برعکس است یعنی شما با تعداد بی شماری وسایل جانبی و تزئینی و تعداد محدودی لباس های اساسی مواجه هستید و در نتیجه چیزی برای پوشیدن پیدا نمی کنید. توجه کنید که این درصد بر اساس تعداد لباس ها محاسبه می شود و تا حدود 70 به 30 نیز قابل تغییر است.

قانون 80/20 در خرید
قانون 80 20 در خرید کردن لباس تنظیم بودجه مربوط به لباس نیز کاربرد دارد به این شکل که شما در خرید های آغاز هر فصل 80 درصد از بودجه ای را که برای خرید لباس در نظر گرفته اید صرف تامین لباس هایی می کنید که واقعا به آن ها نیاز دارید و 20 درصد باقیمانده را صرف خرید در حراجی ها و خریدن لباس هایی می کنید که برایشان برنامه ای نداشته اید و صرفا از آن خوشتان آمده است. با این نوع تنظیم بودجه دیگر از خود نخواهید پرسید که چی بپوشم؟

مطالب مرتبط:

1- اشتباه بزرگ در خريد لباس و راه حل هاي آن

2- 5 راز خريد موفق لباس

3- اصول خريد شلوار جين مناسب



دیدگاه شما

ماهرخ در تاریخ 26 می 2023

مرسی عالی بود



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :