شایسته عسگریان در
0

راهنمای ست کردن بوت برای آقایان

راهنمای ست کردن بوت برای آقایان

یکی از ضروری‌ترین و مهمترین آیتم‌های پاییز و زمستان، انواع بوت است. بوت‌ها، چه نوع زنانه و چه مردانه، مدل‌های بسیار متنوعی دارند و هریک از آن‌ها متناسب لباس و استایل و همینطور موقعیت خاصی هستند؛ البته این بدان معنا نیست که حتما کمد شما باید پر از بوت‌های مختلف باشد، بلکه کافیست تا بدانید هرکدام از آن‌ها را چگونه باید با لباس‌هایتان ست کنید. در این مطلب، با معرفی انواع بوت‌های مردانه و لباس‌های متناسب با آن‌ها در خدمتتان هستیم. با ما همراه باشید.

نیم‌بوت

نیم‌بوت‌ها نوعی از بوت هستند که ساق آن‌ها کوتاه است و معمولا بالاتر از قوزک پا نمی‌آید. پوشیدن این نوع کفش‌ها به دلیل همان ساق کوتاه، ساده‌تر است و انواع مختلفی نیز دارند. این نوع کفش‌ها برازنده استایل کژوآل و اسمارت کژوآل هستند و از آنجا که تنوع طرح دارند، شما می‌توانید متناسب با لباس و استایلتان، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید؛ مثلا شلوار جین و سوییشرت با نیم‌بوت چلسی و شلوار کتان همراه با نیم‌بوت کلاسیک یا رسمی.

بوت ارتشی

بوت ارتشی یا سربازی، مناسب استایل کسانی است که چندان به‌دنبال لباس‌های رسمی نیستند. استایل‌های کژوآل و خیابانی، مناسب‌ترین استایل برای این نوع بوت‌ها هستند، بنابراین می‌توان به‌راحتی رنگ‌های تیره و پارچه‌های ضخیم مثل چرم و جین را با بوت سربازی ست کرد.

بوت کاری

این نوع بوت‌ها که به بوت کار معروفند و درواقع ترجمه عبارت Work Boot هستند، به‌دلیل راحتی، بسیار کاربردی و در عین‌حال، ترند می‌باشند. خانواده رنگ قهوه‌ای، به‌خصوص قهوه‌ای روشن، مناسب‌ترین رنگ‌ها برای ست کردن لباس با این نوع بوت‌ها هستند. از این نوع بوت‌ها بیشتر در استایل‌های کژوآل و خیابانی استفاده می‌شود؛ مثلا شلوار جین تیره، تی‌شرت و بوت کاری قهوه‌ای، بهترین ترکیب را با بوت کاری می‌سازد.

بوت تیمبرلند

تیمبرلند، یکی از بهترین و راحت‌ترین برندهای بوت است که طرفداران زیادی نیز دارد. این نوع بوت‌ها کیفیت بالایی دارند و به‌همین دلیل، هرروز به تعداد طرفدارانشان افزوده می‌شود. معمولا این نوع بوت‌ها را همراه با استایل کژوآل به‌کار می‌برند، اما تیمبرلند در استایل‌های اسمارت‌کژوآل نیز قابل استفاده است؛ به‌خصوص اگر همراه آن کت تک و شلوار جین تیره بپوشید. یادتان نرود که تا زدن لبه شلوار، جلوه بیشتری به بوت تیمبرلند می‌دهد.

بوت بایکر

این بوت‌ها که به بوت موتورسواری هم معروفند، از بوت‌های مارلون براندو، بازیگر معروف و فقید هالیوود الهام گرفته شده‌اند. پاشنه کوتاه و جزئیاتی مانند سگک و قلاب و… از خصوصیات این نوع بوت است. بهترین لباس برای بوت بایکر، شلوار جین کاغذی تیره و تیشرت با رنگ خنثی است؛ اگر یک کت چرم هم به این استایل اضافه کنید، همه‌چیز تکمیل می‌شود.

بوت چلسی

این نوع بوت‌ها به‌دلیل ظاهر مینیمال و ساده و درعین‌حال شیکشان، هم برای استایل‌های کژوآل مناسب هستند و هم برای استایل‌های رسمی؛ تنها باید لباس مناسب هر استایل را با آن ست کنید. برای داشتن استایل کژوآل، شلوار جین، تی‌شرت یا یقه‌اسکی و اورکت یا کت جین را به شما پیشنهاد می‌کنیم و برای استایلی رسمی‌تر نیز کت‌وشلوار به‌همراه بوت چلسی چرم به‌رنگ مشکی یا بورگاندی (قرمز-قهوه‌ای).

بوت کلاسیک

اگر به‌دنبال استایلی رسمی یا نیمه‌رسمی هستید، مناسب‌ترین گزینه، بوت کلاسیک است. انتخاب شما هرچه که باشد، از جنس چرم گرفته تا جیر، از رنگ مشکی گرفته تا قهوه‌ای، می‌توانید استایل مناسب آن را پیدا کنید. یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استایل مناسب با بوت کلاسیک، شلوار راسته همراه با تیشرت آکسفورد و کت یا اورکت بلند است.

چگونه بفهمیم کدام بوت اندازه پای ماست؟

انتخاب بوتی که دقیقا اندازه پا باشد، کمی دشوار است. شما باید هنگام خرید دقت کنید که بوتتان نه آنقدر بزرگ باشد که پای شما درون آن به‌راحتی تکان بخورد و به اصطلاح، پایتان درون کفش، لق بخورد و نه آنقدر تنگ باشد که احساس کنید به انگشتان پایتان فشار وارد می‌شود. معمولا باید یک سایز بزرگتر از آن اندازه‌ای که برای سایر کفش‌هایتان مناسب است، برای بوت خود انتخاب کنید.

mobile_sticky_top ad banner


دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :