پردیس بختیاری در
0

اشتباهاتی که خانم‌ها در لباس پوشیدن مرتکب می‌شوند

اشتباهاتی که خانم‌ها در لباس پوشیدن مرتکب می‌شوند

وقتی صحبت از اشتباهات مد و لباس می‌شود، منظور پوشیدن لباس‌هایی نیست که ظاهر فرد را نامناسب جلوه دهد یا او را در لیست افراد به اصلاح بد تیپ قرار دهد. بلکه منظور از این اشتباهات، عادت‌های قدیمی در لباس پوشیدن است که معمولا افراد از کنار گذاشتن آنها امتناع می‌کنند. در مورد پوشیدن و ست کردن لباس، برخی گفته‌های کلیشه‌ای در میان مردم باب شده و برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته که می‌تواند باعث ویران کردن استایل شخصی شما شود. در ادامه چند نمونه از اشتباهات رایج مد و فشن را به شما معرفی می کنیم تا جذاب تر از همیشه بدرخشید.

از ترکیب کردن لباس های طرحدار می ترسید

بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند که از پوشیدن لباس های طرحدار خودداری کنند، زیرا فکر می کنند که ظاهر آنها را شلوغ و بهم ریخته نشان می دهد. در حالی که، این طرز فکر اشتباه است. ست کردن چندین پارچه طرحدار باهم ظاهر شما را از حالت همیشگی و کسل کننده خارج می کند و به آن جذابیت می دهد. اگر در این کار یک تازه وارد هستید، می توانید از طرح های ساده تر لباس مانند راه راه یا خال خالی استفاده کنید.

لباس های جین تان را به اندازه لباس های دیگر می شورید

شستن بیش از حد لباس های جین باعث می شود که آنها فرم خود را از دست بدهند. زمانی که تازه شلوار جین می خرید و آن را به تن می کنید را به یاد بیاورید. آنها به خوبی روی بدن شما نمی نشینند. در واقع شلوار جین های نو را باید مدتی به تن کنید تا فرم بدن شما را به خود بگیرند و روی اندامتان به زیبایی بنشینند. بنابراین تا زمانی که مجبور به این کار نشدید، از شستن لباس های جین خودداری کنید.

تنها به یک رنگ بولد بسنده می کنید

بسیاری از افراد از پوشیدن رنگ های بولد و شاد می ترسند، در حالی که نمی دانند پوشیدن لباس هایی به رنگ های شاد و روشن چه جذابیتی دارد. حتی آنهایی که می خواهند لباس های رنگی بپوشند، تنها به یک رنگ بولد در استایلشان بسنده می کنند. اما این بار که به سراغ لباس های رنگی تان می روید، چند رنگ بولد را در کنار هم بپوشید. مثلا لباس تان را سبز و کفش تان را به رنگ مکمل آن، یعنی قرمز، انتخاب کنید و از تنوعی که در ظاهرتان ایجاد شده، لذت ببرید.

خیاط شخصی خودتان را ندارید

یکی از اشتباهاتی که اکثر ما مرتکب می شویم این است که معجزه خیاط را در استایلمان فراموش می کنیم. اما باید این را بدانید که هر فردی فرم اندام مخصوص به خود را دارد، بنابراین طبیعی است که لباس به یک شکل روی تن دو فرد مختلف ننشیند. بنابراین اگر به دنبال لباسی هستید که فیت تن تان باشد، باید آن را بدوزید یا این که پس از خریدن اشکالاتش را نزد خیاطتان برطرف کنید. به عنوان مثال کمرش را تنگ تر یا آستینش را کوتاه کنید تا برای بدن شما ساخته شود.

به جای خرید یک جنس باکیفیت و گران، چند جنس ارزان و بی کیفیت می خرید

طبیعی است که شما بخواهید به جای یک لباس گران، چندین لباس ارزان داشته باشید و هر روز یک رنگ به تن کنید اما هر بار که خواستین این کار را انجام دهید به یاد این ضرب المثل بیفتید: «من آنقدر ثروتمند نیستم که جنس ارزان بخرم» این بدین معنی است که در حالت کلی اگر شما کالای ارزان خریداری کنید، باید چند برابر آن هزینه بپردازید تا بتوانید دوباره همان کالا یا خدمات را به دست آورید، در حالی که اگر کالای گران قیمت بخرید دیگر مجبور نیستید که مبلغ زیادی هزینه کنید. پس گران خریدن در بعضی مواقع باصرفه تر از ارزان خریدن است!

از پوشیدن دو لباس جین در کنار هم خودداری می کند

لباس جین از مدل لباس هایی است که به سادگی با هر رنگ و طرح لباس دیگری ست می شود اما شاید فکر کنید که یک شلوار جین یا ژاکت جین برای استایلتان کافی است. در حالی که شما می توانید ۲ دست لباس جین را در آن واحد به تن کنید. مثلا یک شلوار جین را با یک ژاکت جین بپوشید، فقط حواستان باشد که رنگ جین هایتان با هم فرق داشته باشد. مثلا یکی را آبی روشن و دیگری را آبی تیره انتخاب کنید تا یکدستی آن توی ذوق نزند.

فکر می کنید که موی بلند جذاب تر است

این طرز فکر که خانم های مو بلند جذاب ترند دیگر در دنیای مدرن جایی ندارد. به مدل موی ستاره هایی چون اسکارلت جوهانسون یا هلی بری نگاه کنید. موی بلند به فرم صورت هر خانومی نمی آید، شما باید با توجه به فرم صورت تان مدل مویتان را انتخاب کنید. حتی مدل های کوتاه مو یا پیکسی هم می تواند به جذابیت موی پیکسی باشد.



دیدگاه شما



ارسال دیدگاه

نام :

پست الکترونیکی :